Direktlänk till inlägg 27 april 2013

Inställd / Inställt

Av silverspoon - 27 april 2013 22:08

Fest ikväll, lönehelg, fint väder, vår i luften säkert mycket folk ute i farten. Hållt på mig, väntat tills idag, planerad fest en lördagskväll. Men så blir barnvakten sjuk, ingen kompis tillgänglig att sova över hos. Blir återbud och hemmakväll. Tur i oturen ändå, sonen cyklar omkull när jag är ute med hunden. Fått hjälp hem av kompisarna men ligger på sängen med skarpsår lite överallt och armen i en onaturlig ställning. Jag ser framför mig en lördagkväll på akuten och fasar lite för detta men efter sårtätt och genomgång verkar inget vara brutet iallafall. Bara såren som svider och gör ont. 


 En annan kväll, en annan gång innan sommarschemat kommer igång... Sen verkar alla helger före semestern vigda åt arbete. Vigd åt landstinget, inte livsegen, inte betald den lön man arbetar för och faktist förtjänar. Ändå är det trots allt vi sjuksköterskor som får hela verksamheten att gå runt skulle jag tro. Måna om våra patienter ger vi allt och lite till med besparingar till trots. Men med den höga arbetsbelastningen håller man inte att leva upp till patienternas behov, måste sålla, måste vända ryggen till, måste låta vänta. Det är inte så vi som jobbar vill ha det, det är ledningen som gör att det blir så men vi är ansiktet som syns, vi som får ta klagomål och utskällningar och dessutom tampas med vårt eget samvete, jag måste göra men hinner inte. Vansinne egentligen att arbeta i en verksamhet som är så illa skött och har en så totalusel peronalpolitik. Men än så länge är jobbet roligt och kollegorna fantastiska, ett tag till men sen då? Börjar fundera på vart man ska ta vägen, byta till annan arbetsplats känns tråkigt, ändra yrkesval? Plugga vidare? Till vad? Pengar eller fritid? Om man ändå vetat bättre när man sökte universitetet första gången. Ung och dum tänkte man pengar är inte allt, yrket verkar kul, jobb kommer det alltid att finnas. Skulle tänkt pengar istället. Vilken utbildning ger mig bäst betalt och flest förmåner...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av silverspoon - 27 september 2014 11:12

Som jag skrivit tidigare är jag kär i en gift man. En man som under två års tid nu är uppe i två män. Alltså två gifta män och ja jag är förälskad i dom båda två.... Två helt olika personligheter och hur knepigt som helst, trodde inte detta om mig ...

Av silverspoon - 15 juli 2014 22:15

Det blev sommar! Trettio grader varmt i drygt en vecka, jag har fyra dagar ledigt från jobbet och planerar en tur mot kusten med sonen. Jag får ju inte ut semester i sommar eftersom jag bytt arbetsplats i juni men ambitionen att uttnyttja lediga daga...

Av silverspoon - 30 juni 2014 08:01

Förra nyårslöften att börja blogga och att gå med på datingsida stöp väl kanske inte enns halvvägs igenom.   Mycket vatten runnit under bron sedan sist men summa summarium är status +/- 0... Sitter för tillfället den sista dagen på juni månad m...

Av silverspoon - 23 april 2013 22:18

När allt känns svårt... Det är underbart att cykla en tidig vårdag till jobbet, solen börjar värma lite, fåglarna kvittrar, vårblommor börjar nalkas, det är ljust och gruset bortsopat. Det är nu man ska vara som piggast eller?...   Vårdepression...

Av silverspoon - 5 april 2013 20:57

Påsklov, ledig och vårsol. Vårsolen tränger sig in genom smutsiga fönster och lyser upp dammråttorna som ligger och vilar i hörnen, blottar varenda fläck som finns i hemmet och fläckar finns det gott om. Men vem vill vara inne och städa när äntligen ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards