Direktlänk till inlägg 23 april 2013

Vårkänslor!!!

Av silverspoon - 23 april 2013 22:18

När allt känns svårt... Det är underbart att cykla en tidig vårdag till jobbet, solen börjar värma lite, fåglarna kvittrar, vårblommor börjar nalkas, det är ljust och gruset bortsopat. Det är nu man ska vara som piggast eller?...


Vårdepression, förstår att det existerar, på något konstigt sätt rullar ett vemod in över denna tid. Kanske för att man bara vill ut men kan inte, kanske för att det blir påtagligt hur ensam man är när alla andra grillar för första gången med familjen, åker på utflykter, umgås. Själv går jag med hunden... Visserligen ett trevligt sällskap det med men ändå... 


Ja cyklar fortfarande, bilen ännu kvar på verkstaden. Födelsedagen nalkas, ytterligare ett år, ingen som bryr sig vare sig om det eller om mig men jag bryr mig... Kan knappast förvänta mig blommor, middag, presenter ändå la jag ledig dag på min födelsedag. Önskar, hoppas, tror... Ja ja blev väl inte direkt uppvaktad de gånger jag levde i förhållande under min födeledag heller iof.


Dövar min ensamhet med ett sent besök en lördagskväll efter att ha varit ute med kollegorna. Dessvärre kände jag redan innan taxiresan hem att detta är inte alls någon person jag finner något som helst intresse för, gjorde en snabb utvärdering, killen harmlös, jag pank, gratis taxiresa, sällskap. Sällskapet var väl inte så roligt däremot. Obekvämt och svårpratat, tyst och försynt och även fastän han kammade hem noll och ingenting ville ändå byta nummer. Dissa, taskigt men ärligt... Men jag vet vem jag vill ha sällskap av!!!  och tyvärr...


Spanar efter ledig helg, kunna åka och hälsa på mina vänner, umgås, visserligen själv men ändå. Inte ens lediga helgpass som passar in i övriga livet. Nej jag jobbar då andra är lediga men kan ha två lediga dagar under veckan istället, men även då bara under skoltid. LÅST!... VILL!!! men kan inte... Gör rätt och det blir rätt men vete tusan, jag gör så rätt för mig jag bara kan men det skiter sig ändå, gång på gång.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av silverspoon - 27 september 2014 11:12

Som jag skrivit tidigare är jag kär i en gift man. En man som under två års tid nu är uppe i två män. Alltså två gifta män och ja jag är förälskad i dom båda två.... Två helt olika personligheter och hur knepigt som helst, trodde inte detta om mig ...

Av silverspoon - 15 juli 2014 22:15

Det blev sommar! Trettio grader varmt i drygt en vecka, jag har fyra dagar ledigt från jobbet och planerar en tur mot kusten med sonen. Jag får ju inte ut semester i sommar eftersom jag bytt arbetsplats i juni men ambitionen att uttnyttja lediga daga...

Av silverspoon - 30 juni 2014 08:01

Förra nyårslöften att börja blogga och att gå med på datingsida stöp väl kanske inte enns halvvägs igenom.   Mycket vatten runnit under bron sedan sist men summa summarium är status +/- 0... Sitter för tillfället den sista dagen på juni månad m...

Av silverspoon - 27 april 2013 22:08

Fest ikväll, lönehelg, fint väder, vår i luften säkert mycket folk ute i farten. Hållt på mig, väntat tills idag, planerad fest en lördagskväll. Men så blir barnvakten sjuk, ingen kompis tillgänglig att sova över hos. Blir återbud och hemmakväll. Tur...

Av silverspoon - 5 april 2013 20:57

Påsklov, ledig och vårsol. Vårsolen tränger sig in genom smutsiga fönster och lyser upp dammråttorna som ligger och vilar i hörnen, blottar varenda fläck som finns i hemmet och fläckar finns det gott om. Men vem vill vara inne och städa när äntligen ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards