Direktlänk till inlägg 8 mars 2013

Dilemma

Av silverspoon - 8 mars 2013 16:05

Får man äta middag med en gift man? Varför vill en gift man bjuda en på middag? Vem är boven i dramat när detta så sker? Vem drabbas hårdast när känslor finns med i spelet? Uppstår känslor överhuvudtaget?


Moraliska dilemman är aldrig roligt att ställas inför, man provar sin egen helhet för att upptäcka att man kanske inte alls är så reko som man hoppas att man egentligen är. Varför är just den mannen som jag haft en otroligt trevlig kväll med gift och skulle jag haft lika trevligt om han inte var gift utan att tycke skulle förväntas uppstå? vilka krav skulle följa med detta...


Inte lätt att vara singel heller alla gånger när man alltid får styra allt själv, finns ingen backup när man är trött, sliten och nere. Finns ingen varm famn att krypa upp i, ingen middag som lagas eller hus som städas... Allt finns kvar i väntan på att det ska bli gjort och den enda som gör detta är du själv, förr eller senare... Ingen att diskutera barn med, ingen som lägger sig i diskusioner står på samma sida i uppfostringskonflikter, ingen som man själv kan glädja genom att finnas där, ställa upp, samarbeta med och dela på livets vardagsvedermödor.


Som singel ska man alltid vara allert, man ska orka med att umgås och hålla kontakten med vänner, orka vara ute och festa natten lång fräsch och fixad, vara en god mamma och ägna mycket tid åt aktiviter och umgänge med barn, sköta heltidsabete och utvecklas, sköta hem och hushåll, trädgård och bil, planera semestrar, läsa läxor, skjutsa och hämta, planera barnvakt, hålla sig i trim och vara social, glad och attraktiv. Dessutom ska man fixa detta på bara en lön. Det är ett evigt fixande och trixande in i det sista.


När man då blir utbjuden, uppmärksammad, får komplimanger och lite omtanke och kan släppa allt för en kväll för att bara sitta och umgås med trevligt sällskap god mat och gott vin ska man då tacka nej till detta?


Jag gjorde inte det, jag tog en kväll åt mig själv, myste och hade trevligt utan att på något sätt försaka någon annan och fick då också en kväll av vardagslyx. Sedan att det bara är en kväll spelar ingen roll. Varför behandlar då mannen som är gift mig bättre än de senaste två män som jag trots allt har levt i ett förhållande med? Är det för att vi båda vet att detta blir det inget mer utav, inga krav, inga förväntningar ingen vånda om hur den andra partnern tycker och tänker utan bara en enkel trevlig kväll här och nu.... 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av silverspoon - 27 september 2014 11:12

Som jag skrivit tidigare är jag kär i en gift man. En man som under två års tid nu är uppe i två män. Alltså två gifta män och ja jag är förälskad i dom båda två.... Två helt olika personligheter och hur knepigt som helst, trodde inte detta om mig ...

Av silverspoon - 15 juli 2014 22:15

Det blev sommar! Trettio grader varmt i drygt en vecka, jag har fyra dagar ledigt från jobbet och planerar en tur mot kusten med sonen. Jag får ju inte ut semester i sommar eftersom jag bytt arbetsplats i juni men ambitionen att uttnyttja lediga daga...

Av silverspoon - 30 juni 2014 08:01

Förra nyårslöften att börja blogga och att gå med på datingsida stöp väl kanske inte enns halvvägs igenom.   Mycket vatten runnit under bron sedan sist men summa summarium är status +/- 0... Sitter för tillfället den sista dagen på juni månad m...

Av silverspoon - 27 april 2013 22:08

Fest ikväll, lönehelg, fint väder, vår i luften säkert mycket folk ute i farten. Hållt på mig, väntat tills idag, planerad fest en lördagskväll. Men så blir barnvakten sjuk, ingen kompis tillgänglig att sova över hos. Blir återbud och hemmakväll. Tur...

Av silverspoon - 23 april 2013 22:18

När allt känns svårt... Det är underbart att cykla en tidig vårdag till jobbet, solen börjar värma lite, fåglarna kvittrar, vårblommor börjar nalkas, det är ljust och gruset bortsopat. Det är nu man ska vara som piggast eller?...   Vårdepression...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards