Direktlänk till inlägg 6 januari 2013

Nytt nytt nytt

Av silverspoon - 6 januari 2013 21:00

Jag börjar det nya året med att förverkliga en tanke jag burit på det senaste halvåret nämligen detta... att blogga...

Anledningen till detta är att jag på något vänster hela tiden är otursförföljd, något som följt mig länge och som senaste halvåret tycks har bekräftats påtagligit. Därför tänkte jag nu skriva ner alla mina snöpligheter för att få lite perspektiv på det hela och dela med mig, ev kan det roa någon.


Nu menar jag inte at jag är olycksdrabbad på något sätt, jag och mina nära har god hälsa, jag har har fast jobb och som jag ser det själv relativt välordnat liv. Nej det jag menar är ungefär det som min sons pappa brukade säga till mig på den tiden vi var tillsammans, nämligen som så att: "det måste varit någon som svor en förbannelse den dagen du föddes"... Jag är alltså fullt införstådd i Murphys lag, känner mig lite som en Bridget Jones imellanåt men saknar hennes laster. Jag röker inte, dricker inte alltför ofta och är inte överviktig. Jag behöver varken sluta med osunda vanor eller börja med sunda... Vad ska jag då ge för nyårslöfte tro inför detta år 2013! 13! Otursnummret i full bemärkelse, året då min son kommer fylla 13 år! 13 igen samt tonåring, om mitt hår inte hunnit bli grått ännu så vete tusan om det klarar att hålla färgen genom detta år med. Eftersom jag ständigt återkommer till stadiet singel och inte har något förhållande för närvarande lovade jag mig själv alltså två saker:

1 - internetdejtingkontakt, något jag aldrig provat tidigare.

2 - blogga.


Jag har nu börjat med båda och mina missöden kommer dokumenteras. Förhoppningsvis får jag även skörda några framgångar med under det kommande året men än så länge ser det mörkt ut.... Plånboken är redan tom i stort sett, internetdejting kostade visst en slant samt att jag missat att betala in för min sons jultidningar. Han hade turligt nog inte sålt till fler än mig, sin mormor och min svägerska men mormor är trots allt en stor bidragare till att han kan få en premie han vill ha (vill någorlunda ha iallafall) så det sved till lite extra ändå när den obetalda räkningen dök upp bland de andra obetalda räkningarna under mellandagarna.


Och så skjuter jag upp samtalet med verkstaden för att åtgärda de trasiga ABS bromsarna på bilen ännu en månad.


Och till slut vem är då jag?

En 37 årig ensamstående mamman med full vårdnad och heltids arbete som sjuksköterska. I mitt hem finns även en hund och en katt. Katten bor hos mig på nåder, han var en helt otippad födelsedagspresent till min son för snart 4 år sedan och trots att min hjärna sa nej vi bor trångt, vi kan inte ha katt sa mitt hjärta ok och min mun ja. Jag sa till katten att ska du bo här får du äta vad som serveras, undvika att få mask, och göra dina behov ute men absolut inte i gårdens sandlåda samt hålla dig frisk. Han har dock inte kunnat hålla sig till överenskommet på någon av punkterna. Nu senast har han precis repat sig igen efter kattslagsmål som orskade fula bitsår på halsen som i sin tur orsakat en stor böld som krävde besök hos veterinär för dränering och antibiotika behandling.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av silverspoon - 27 september 2014 11:12

Som jag skrivit tidigare är jag kär i en gift man. En man som under två års tid nu är uppe i två män. Alltså två gifta män och ja jag är förälskad i dom båda två.... Två helt olika personligheter och hur knepigt som helst, trodde inte detta om mig ...

Av silverspoon - 15 juli 2014 22:15

Det blev sommar! Trettio grader varmt i drygt en vecka, jag har fyra dagar ledigt från jobbet och planerar en tur mot kusten med sonen. Jag får ju inte ut semester i sommar eftersom jag bytt arbetsplats i juni men ambitionen att uttnyttja lediga daga...

Av silverspoon - 30 juni 2014 08:01

Förra nyårslöften att börja blogga och att gå med på datingsida stöp väl kanske inte enns halvvägs igenom.   Mycket vatten runnit under bron sedan sist men summa summarium är status +/- 0... Sitter för tillfället den sista dagen på juni månad m...

Av silverspoon - 27 april 2013 22:08

Fest ikväll, lönehelg, fint väder, vår i luften säkert mycket folk ute i farten. Hållt på mig, väntat tills idag, planerad fest en lördagskväll. Men så blir barnvakten sjuk, ingen kompis tillgänglig att sova över hos. Blir återbud och hemmakväll. Tur...

Av silverspoon - 23 april 2013 22:18

När allt känns svårt... Det är underbart att cykla en tidig vårdag till jobbet, solen börjar värma lite, fåglarna kvittrar, vårblommor börjar nalkas, det är ljust och gruset bortsopat. Det är nu man ska vara som piggast eller?...   Vårdepression...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards