Direktlänk till inlägg 4 mars 2013

Sportlovsfeber

Av silverspoon - 4 mars 2013 21:41

Ledigt sportlov till sitt slut, snö på marken och fint väder hela veckan men vad händer, febern slår till... Tredje dagen in på sportlovet släpar jag ut sonen i skidspåret, det är härligt väder strålande sol och vindstilla till skillnad från pinblåsten på sjön dagen innan när vi var ute och pimpla. Han klagar lite på ont i halsen och är trött och hängig men men tänker jag och släpar runt honom ett varv till i 2,5 km spåret efter att vi gjort paus och grillat. Det var ju så skönt ute, ville stanna i solen ett tag till.


Dagen efter har vi "stämt träff" i pulkabacken. Sonen blek och trött och klagar på ont i halsen och ont i huvudet. Som utbildad sjuksköterska med tendens att vara hönsmamma släpar jag ändå med min son till pulkabacken med tanken om att sol och frisk luft trots allt är bra. Blir inte så lång utflykt, han orkar bara åka något åk och blir sedan sittandes och fryser. Jag får kapitulera och återvända till soffa och tv. Flämtande huttrande och febervarm kryper han ihop hos mig i soffan lillkraken och vi laddar upp med dricka och film. Sedan förflyter återstående delen av sportlovet i hemmets varma vrå febrig och trött.


Sportlov nr tre på rad som ödslas på sjukdom. Två år tidigare fick han vattkoppor precis lagom till sportlovet och förra året opererades polyperna bort... Själv tyckte jag då sportlovet var en bra tid för detta med tanken på att inte behöva missa några skoldagar. Känner nog nu att det är dags att bryta denna trend inför nästa år... Kanske kanarieresa istället, eller alpsemester... Imorgon blir det trisslott måste kamma hem vinsten denna gång kanske...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av silverspoon - 27 september 2014 11:12

Som jag skrivit tidigare är jag kär i en gift man. En man som under två års tid nu är uppe i två män. Alltså två gifta män och ja jag är förälskad i dom båda två.... Två helt olika personligheter och hur knepigt som helst, trodde inte detta om mig ...

Av silverspoon - 15 juli 2014 22:15

Det blev sommar! Trettio grader varmt i drygt en vecka, jag har fyra dagar ledigt från jobbet och planerar en tur mot kusten med sonen. Jag får ju inte ut semester i sommar eftersom jag bytt arbetsplats i juni men ambitionen att uttnyttja lediga daga...

Av silverspoon - 30 juni 2014 08:01

Förra nyårslöften att börja blogga och att gå med på datingsida stöp väl kanske inte enns halvvägs igenom.   Mycket vatten runnit under bron sedan sist men summa summarium är status +/- 0... Sitter för tillfället den sista dagen på juni månad m...

Av silverspoon - 27 april 2013 22:08

Fest ikväll, lönehelg, fint väder, vår i luften säkert mycket folk ute i farten. Hållt på mig, väntat tills idag, planerad fest en lördagskväll. Men så blir barnvakten sjuk, ingen kompis tillgänglig att sova över hos. Blir återbud och hemmakväll. Tur...

Av silverspoon - 23 april 2013 22:18

När allt känns svårt... Det är underbart att cykla en tidig vårdag till jobbet, solen börjar värma lite, fåglarna kvittrar, vårblommor börjar nalkas, det är ljust och gruset bortsopat. Det är nu man ska vara som piggast eller?...   Vårdepression...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards