Direktlänk till inlägg 15 februari 2013

Att kombinera nattjänst och aktivt hundliv

Av silverspoon - 15 februari 2013 09:11

Tre  arbetsnätter avklarade, brukar kunna ordna med hundvakt då jag jobbar men inte denna gång. Tre nätter = tre mornar som jag kommer hem, väcker sonen, i detta väglag även skjutsar till skolan för att sedan rasta hunden innan jag får gå och lägga mig. Att få en hund och sova tre hela dagar för att vänta med ytterligare promenad till sen eftermiddag/tidig kväll borde inte vara svårt men hundar liksom barn är väldig uppmärksamma på när ens eget fokus av någon anledning brister om ens bara lite, lite granna.


För att tidigt en morgon traska runt kvarteret med en hund som är överlyckligt glad bara för att det är morgon och för att vi är ute och går och förmodligen även bara för att hon är hund vilket i sig många gånger kan räcka som anledning till att vara överlyckligt glad... Vill så gärna in i skogsdungen och springa runt lite som hon brukar men med en matte som nu är tröttare än tröttast och absolut inte alls vill pulsa runt i snön. Släpper taget om kopplet och tänker att jag väntar här en stund får hon springa in själv och uträtta sina behov... Då minsann far otyget i hunden, inte springer hon in i skogsdungen inte utan med kopplet efter sig studsar hon iväg genom trädgårdar istället och nonchalerar totalt att jag står och ropar efter henne. Något eller ganska mycket skamsen försöker jag följa hennes framfart genom trädgårdarna och hoppas på att ingen är hemma i de hus hon far runt tills hon plötsligt själv är nöjd och kommer skuttandes tillbaka till mig med viftande svans och stora bruna förväntansfulla ögon som tycks säga att här är jag nu vill jag ha en godis för att jag var så duktig och kom... Något förbittrad får jag svälja min ilska men någon godis blir det defenetivt inte iallafall utan tar tag i kopplet och släpat mig hemmåt med en glatt skuttande hund vid min sida... Sen får jag sova i ca två timmar innan det faktum att det hon skulle gjort på morgonpromenaden glömts bort och nu måste hon verkligen ut igen och det väldigt fort. Släpar mig ur sängen, släpar mig ut en runda till och nu om möjligt är hunden ännu gladare men denna gång håller jag i kopplet och hon uträttar sina behov och jag går in och lägger mig igen. Försöker somna om samtidigt som hon står i dörren till sovrummet och tittar på mig med de nu plötsligt väldigt ledsna ögonen och tycker nog att jag är hur tråkig som helst...


Denna besvikelse över att ha en sådan tråkig matte tar hon sedan snabbt igen under nästa promenad då vi går på ett ställe där hon kan springa lös. Nu har jag en hund som äter allt och det inkluderar verkligen allt förutom popcorn. Hon har en stor förkärlek till grillplatser och känner till varenda rastställe som finns efter våra promenadstråk. Nu när jag släpper henne lös sätter hon med full fart iväg mot just en sådan och även denna gång nonchalerar alla försök till inkallning från min sida. När jag själv kommer fram till den grillplats som hon så mycket riktigt genomsöker noggrant har hon nog redan lyckats lägga beslag på varenda kvarglömd smula och kan glatt återvända till mig igen... Att hon så duktigt kommer allla andra gånger jag kallar in henne räknas inte de få gånger hon själv har fått sniff på något som kan tänkas vara ätbart då existerar jag inte alls och ätbart i min hunds ögon är allt från lerklumpar, torkade löv, grästovor, kattskit till de riktigt stora fynden såsom stelfrusna halvätna gillkorvar kvarlämnade efter folk som haft utflykt.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av silverspoon - 27 september 2014 11:12

Som jag skrivit tidigare är jag kär i en gift man. En man som under två års tid nu är uppe i två män. Alltså två gifta män och ja jag är förälskad i dom båda två.... Två helt olika personligheter och hur knepigt som helst, trodde inte detta om mig ...

Av silverspoon - 15 juli 2014 22:15

Det blev sommar! Trettio grader varmt i drygt en vecka, jag har fyra dagar ledigt från jobbet och planerar en tur mot kusten med sonen. Jag får ju inte ut semester i sommar eftersom jag bytt arbetsplats i juni men ambitionen att uttnyttja lediga daga...

Av silverspoon - 30 juni 2014 08:01

Förra nyårslöften att börja blogga och att gå med på datingsida stöp väl kanske inte enns halvvägs igenom.   Mycket vatten runnit under bron sedan sist men summa summarium är status +/- 0... Sitter för tillfället den sista dagen på juni månad m...

Av silverspoon - 27 april 2013 22:08

Fest ikväll, lönehelg, fint väder, vår i luften säkert mycket folk ute i farten. Hållt på mig, väntat tills idag, planerad fest en lördagskväll. Men så blir barnvakten sjuk, ingen kompis tillgänglig att sova över hos. Blir återbud och hemmakväll. Tur...

Av silverspoon - 23 april 2013 22:18

När allt känns svårt... Det är underbart att cykla en tidig vårdag till jobbet, solen börjar värma lite, fåglarna kvittrar, vårblommor börjar nalkas, det är ljust och gruset bortsopat. Det är nu man ska vara som piggast eller?...   Vårdepression...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards