Direktlänk till inlägg 5 april 2013

När våren knackar på dörren

Av silverspoon - 5 april 2013 20:57

Påsklov, ledig och vårsol. Vårsolen tränger sig in genom smutsiga fönster och lyser upp dammråttorna som ligger och vilar i hörnen, blottar varenda fläck som finns i hemmet och fläckar finns det gott om. Men vem vill vara inne och städa när äntligen kylan börjar släppa greppet och solen börjar värma. Nej städningen finns kvar, imorgon kanske eller dagen därpå....


Semesterplaner börjar frodas, våren börjar bokas upp, så mycket man vill åka på, vänner man vill hinna träffa och resor... Men så många begränsningar när man försöker planera. Jobb, pengar och barnvakt. Men framför allt pengar.


Vill ju, vill ju åka på stugsemeter en vecka i sommar, vill ju åka ner till västkusten, havsfiske med sonen, Göteborg, Liseberg, stuga i Danmark, sanddyner, Legoland, Åland med släkten och tänk vad härligt om man kunde åka en tur till Gotland men hur i helskotta ska man ha råd när kontot ständigt är tomt innan lönen kommer... Och bilen fortfarande på verkstad inga framgångar i att hitta begagnat för att reparera utan får köpa nytt. En reparation som kostar halva bilens värde men utan reparation fungerar bilen inte alls och har då heller inget värde alls på marknaden. Och reparerar jag bilen varför ska jag då byta in den och få ytterligare utgifter för lån på ny bil? Nej då får den klara sig minst ett år till så jag får lite valuta för pengarna. Men klarar den sig ett år till? Vill ju veta vill ha garanti... Varför kan andra människor ha råd med bil och inte jag? Eller jag har råd med bil men absolut inte med bilens omkostnader...


Sedan kommer kläder. Vill ha nytt själv, ny jacka, nya skor, nya träningsskor, något nytt och fräscht i klädesväg men sonen växer och behöver också kläder. Plötsligt duger inte hans kläder heller längre, han som aldrig varit direkt medveten om vad han har tagit på sig har på bara en kort stund fått en egen smak och en egen stil. Då går det inte att reafynda längre. Varför fynda en tröja på rean om den vägras att användas?


Och sedan till karlar... Att det ska vara så svårt. Internet dejting var inget för mig har jag konstaterat efter att aldrig ens knappt gett det ett försök. Bilder på folk är för mig ointressant har jag märkt och jag känner att jag behöver se personen i fråga för att överhuvudtaget skaffa mig en uppfattning. En utekväll med kompisar och man tjatar sig igenom en hoper med folk utan att ens känna att någon verkar intressant. Men så är jag ju kär på riktigt också tror jag. I en gift karl. En man som jag inte för något i världen någonsin kommer att kunna inleda en relation med, vill inte heller, men en man som verkar ha allt det jag söker hos den mannen som jag vill leva ihop med. Fastän kanske inte. Han har ju varit otrogen. Men hur ska man se på otrohet när man inte har hela bilden klar för sig? Men vill ju ha någon när det är sommar med. Är så mycket lättare när man är två trots allt.


Lönesamtal att vänta, har inte kommit iväg ännu. Känner bara sådan olust inför detta. Varför ens utsätta sig för detta hån och detta gnällande om att landstinget sparar, det finns inga pengar. Tror tom att en telefonförsäljare tjänar mer än mig men vem gillar en telefonförsäljare? Vilken roll i samhället har dessa? Men pengar skapar pengar tyvärr och människor är bara till skattebetalarnas belastning. På inte tal om dom som får sin lön av skattebetalarna för att kunna hjälpa de samma skattebetarna med det som ska kunnas begäras av samhället att få just den omsorg som samhället ska stå för då det betalas för via skatten...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av silverspoon - 27 september 2014 11:12

Som jag skrivit tidigare är jag kär i en gift man. En man som under två års tid nu är uppe i två män. Alltså två gifta män och ja jag är förälskad i dom båda två.... Två helt olika personligheter och hur knepigt som helst, trodde inte detta om mig ...

Av silverspoon - 15 juli 2014 22:15

Det blev sommar! Trettio grader varmt i drygt en vecka, jag har fyra dagar ledigt från jobbet och planerar en tur mot kusten med sonen. Jag får ju inte ut semester i sommar eftersom jag bytt arbetsplats i juni men ambitionen att uttnyttja lediga daga...

Av silverspoon - 30 juni 2014 08:01

Förra nyårslöften att börja blogga och att gå med på datingsida stöp väl kanske inte enns halvvägs igenom.   Mycket vatten runnit under bron sedan sist men summa summarium är status +/- 0... Sitter för tillfället den sista dagen på juni månad m...

Av silverspoon - 27 april 2013 22:08

Fest ikväll, lönehelg, fint väder, vår i luften säkert mycket folk ute i farten. Hållt på mig, väntat tills idag, planerad fest en lördagskväll. Men så blir barnvakten sjuk, ingen kompis tillgänglig att sova över hos. Blir återbud och hemmakväll. Tur...

Av silverspoon - 23 april 2013 22:18

När allt känns svårt... Det är underbart att cykla en tidig vårdag till jobbet, solen börjar värma lite, fåglarna kvittrar, vårblommor börjar nalkas, det är ljust och gruset bortsopat. Det är nu man ska vara som piggast eller?...   Vårdepression...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards